جهش تولید | جمعه، ۹ آبان ۱۳۹۹

اثرات نور آبی - show-content

 

 

اثرات نور آبی

اثرات نور آبی


پژوهشگران دریافته اند اثر نور آبی در هوشیار سازی مغز بیش از کافئین است. گفته می شود نور آبی شهرت بدی در مختل کردن خواب دارد. افرادی که پیش از خواب از تلفن هوشمند و دیگر گجت ها استفاده می کنند در طول شب دچار بی قراری خواب می شوند چرا که نور این دستگاه ها موجب سرکوب ملاتونین (یعنی همان ماده شیمیایی کنترل کننده ساعت بدن)می شود. تحقیقات اخیر از برخی نکات مثبت این نور آبی پرده برداشته است که نشان می دهد چگونه نور آبی، اگر در زمان مناسبی از آن استفاده شود ،می تواند مغز را هوشیار نگه دارد. پژوهشگران دانشگاه مید در سوئد، تاثیرات کافئین و نور آبی را بر مغز مقایسه کرده و دریافته اند هر دوی این موارد تاثیرات مثبتی بر مغز دارند. نکته جالب اینجاست که افرادی که در معرض نور آبی قرار داشتند در آزمون های عملکرد مغز که شامل حواس پرتی می شود، عملکرد بهتری داشته اند. دانش پژوهان نشان دادند مصرف کنندگان کافئین بیشتر دچار حواس پرتی شده و عملکرد ضعیف تری داشتند. مطالعات حاکی از آن بود که نور آبی و کافئین تاثیرات مجزایی بر روی جنبه های عملکرد عضلانی ناشی از فعالیت مغزی داشتند. به گفته محققان نور آبی قابلیت تاثیر مثبت بر گستره ای از مجموعه ها را دارد که در عملکرد شناختی و هوشیاری مهم هستند. این مطالعه بر اساس تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد نور آبی، توانایی های شناختی ،مانند حافظه هوشیاری و زمان واکنش را بهبود می بخشد.
 

Researchers have found that blue light effect on the brain awake than caffeine. Blue light is said to have a bad reputation in disrupting sleep.Recent research has uncovered some of the positive things that show how the light blue blue light, if it is used at the right time can brain Hooshyar hold. Researchers at Mid Sweden University, compared the effects of caffeine and light blue on the brain and have found both of these cases, positive effects on the brain. The interesting thing is that people who were exposed to blue light on brain function tests, including distractibility, the more practice have. Scholars have shown caffeine consumers have more distractions and had poorer performance. Studies indicate that blue light and separate the effects of caffeine on muscle performance-related aspects of cerebral activity. According to researchers blue light can have a positive impact on a range of categories that are important in cognitive performance and alertness. This study was based on research showing that blue light, cognitive abilities, such as memory, alertness and reaction time improves.